كارگزاران مخابرات روستایی پیرانشهر
این وبلاگ صرفا جهت انعكاس مسایل و مشكلات كارگزاران مخابرات روستایی و اطلاع رسانی ایجاد شده است .
درباره وبلاگ


این وبلاگ صرفا جهت انعكاس مسایل و مشكلات كارگزاران مخابرات روستایی و اطلاع رسانی ایجاد شده است به هیچ گروه و یا سازمانی وابسته نیست و كاملا مستقل عمل میكند .

مدیر وبلاگ : جمال ملا :
مطالب اخیر
نویسندگان
دوشنبه 27 آذر 1391 - ساعت 08:53



آتش "شین‌آباد" دامن وزیر را گرفت

جام جم آنلاین: روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه‌ اول خود را به مسائلی همچون بی‌خبری والدین از بیمه حوادث دانش‌آموزی،اشد مجازات در انتظار 4 زورگیر،برف شادی بر زمین، شور شادی در شهر،نام بدهكاران بانكی را فاش كنید،آرایش اصولگرایان در 6 اردوگاه انتخاباتی،آتش "شین‌آباد" دامن وزیر را گرفت،عسل شوكران اقتصاد اردبیل،انصراف از بركناری وزیر بهداشت،عبور دولت از قیمت‌گذاری و... كه برخی از آنها در زیر می‌آید.


سیاست روز:آتش "شین‌آباد" دامن وزیر را گرفت

آتش در دبستان سرانجام دامن وزیر را گرفت؛ به گونه‌ای که ۲۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را امضا کرده‌اند که خواهان استیضاح حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش هستند.

بخاری نفتی در مدرسه‌ای در یکی از روستاهای پیرانشهر که البته سرانجام روشن نشد مقصر حادثه چه کسی یا چه وسیله‌ای بوده است، آتش می‌گیرد و دانش‌آموزان دختر این دبستان می‌سوزند و یک نفر از دخترکان معصوم هم جان می‌بازد.

گرچه آقای وزیر پس از حضور در محل حادثه و عیادت از دانش‌آموزان سوخته و پس از بررسی‌های گسترده اعلام می‌کند که آموزگار مدرسه مقصر آتش‌سوزی بوده است اما همین اعلام مقصر با واکنش‌هایی روبه‌رو می‌شود. وزیر آموزش و پرورش پس از چند روز مستخدم مدرسه را مقصر اعلام می‌کند که هنگام ریختن نفت در بخاری مقداری از نفت را بیرون ریخته و باعث مشتعل شدن بخاری می‌شود و او بخاری را بلند می‌کند تا به بیرون ببرد که این حادثه ناگوار رخ می‌دهد.

آموزش و پرورش هم در پاسخ به این واکنش‌ها به هزینه نصب پکیج اشاره می‌کند و یک رقم نجومی را برای هر کلاس درس ۵ میلیون تومان برآورد می‌کند که غیر قابل باور است.

اما کار به همین جا ختم نمی‌شود و اکنون زمزمه‌های طرح استیضاح وزیر در حال شکل‌گیری است. از یک سو مجلس درگیر طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است و مسائل و مشکلات اقتصادی فکر همه را به خود مشغول کرده و از سوی دیگر عدم ارائه به موقع لایحه بودجه ۹۲ هم دغدغه‌ای برای مجلس و دولت شده است و اکنون طرح استیضاح را هم به آن اضافه کنید.

گرچه طراحان استیضاح تنها دلیل خود را آتش‌سوزی در دبستان دخترانه پیرانشهر ندانسته‌اند و دلایل دیگری را هم مطرح کرده‌اند اما همین آتش‌سوزی در مدرسه جرقه استیضاح را برای آقای حاجی‌بابایی زد.

استیضاح‌کنندگان ثابت‌قدم هستند

در همین زمینه عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به مهر گفت: جمع‌آوری برای امضای این طرح سخت است زیرا ما معتقدیم کسانی باید پای این طرح را امضا کنند که به هیچ وجه حاضر به پس گرفتن امضای خود نباشند.

نماینده نور و محمودآباد گفت: نباید چنین شود که اگر وزیر یا معاونان وزیر به دنبال امضاکنندگان رفتند و خواستند برای آنها کاری کنند یا خواسته‌شان را برآورده کنند، امضای خود را پس گرفته و عقب‌نشینی کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال من که پای این طرح را امضا کردم هیچ خواسته شخصی ندارم و همه تلاشم در جهت منافع مردم است؛ اینکه این استیضاح رای بیاورد یا نیاورد مهم نیست آنچه مهم است این است که روشنگری شود و قضاوت با مردم و افکار عمومی باشد.

فیاضی گفت: مدیریت آموزش و پرورش نابسامان است و پس از پرسش و پاسخ میان نمایندگان و وزیر، معلمان، جامعه فرهنگی و اولیای دانش‌آموزان هستند که قضاوت می‌کنند؛ به عنوان مثال طبق قانون، آ‌موزش رایگان است اما کدام مدرسه را می‌شناسید که از اولیا پول نگیرد. بنابراین مردم به ما حق می‌دهند که از ‌آنان دفاع کنیم.

استیضاح وزیر را به نفع این وزارتخانه می‌دانم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضای ۲۵ نماینده برای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: به عنوان کسی که سال‌ها در آموزش و پرورش بوده استیضاح وزیر را به نفع این وزارتخانه می‌دانم.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت و یکی از امضاکنندگان استیضاح حمیدرضا حاجی‌بابایی به جام جم آنلاین گفت: مشکلاتی که وزارت با آن مواجه است ناشی از مدیریت وزیر است و اگر این شیوه ادامه پیدا کند خسارات سنگینی به سیستم آموزشی کشور وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی طرح این استیضاح را در پایان دولت دهم به صلاح کشور نمی‌دانند گفت: من به عنوان نماینده مردم قسم خوردم که مسایل را به مردم بگویم لذا این حق را برای خود قائل هستم که ایرادات وزیر در محورهای متعدد آموزشی را به اطلاع جامعه برسانم.
نماینده رشت بحث تغییرات ساختاری در نظام آموزشی را یکی از ۱۳ محور این استیضاح عنوان کرد و افزود: با طرحی که آقای حاجی‌بابایی داده مدارس بطور جداگانه از داشتن مدیر محروم شده‌ا‌ند و با شیوه حذف مدیران، یک مدیر برای ۱۰ مدرسه گذاشته شده که این خلاف قانون است.

کوچکی‌نژاد تأکید کرد: مثلا در یک مدرسه که ۳۷۸ دانش‌آموز دارد مدرسه دیگر مدیر ندارد چون با تصمیمات وزیر برای مجتمع‌های تحصیلی مدیر قرار می‌دهند.

وی با اشاره به آتش‌سوزی در مدرسه روستایی در پیرانشهر گفت: این مدرسه مدیر نداشت که بخواهد پاسخگوی اتفاقات رخ داده باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به نقش محوری مدیر در مدارس افزود: من یکسال است با وزیر جر و بحث دارم که چرا شما برای مدارس مدیر نمی‌گذارید چون کسی پاسخگوی اتفاقات نیست.

وی با اشاره به زمانی که وزیر فعلی آموزش و پرورش در مجلس نماینده مردم همدان بود و وزیر وقت را به دلیل آتش‌سوزی در مدرسه سفیلان به پای استیضاح کشاند گفت: ایشان خیلی ادعا برای آموزش و پرورش داشت اما از زمانی که وزیر شد درست برعکس عمل کرده است.

۱۶ محور برای استیضاح حاجی‌بابایی

۱- مغایرت عملکرد با برنامه پیشنهادی به مجلس در زمان رای اعتماد
۲- عدم به‌کارگیری معلمان با تخصص مناسب برای تدریس و افت تحصیلی دانش‌آموزان
۳- عدم تعامل مدیران کل برای حل مشکلات فرهنگی و آموزشی مناطق
۴- اجرای نامناسب سیاست‌های آموزشی در مقاطع تحصیلی مختلف
۵- تغییر برنامه زمانی آموزشی قبل از تصویب مراجع قانونی
۶- ایجاد نارضایتی بین معلمان نهضت سواد آموزشی و معلمان خرید خدمات آموزشی و مربیان بهداشت مدارس و معلمان قرآن و معلمان پیش دبستانی و... که موجب تجمع مکرر جلوی مجلس شورای اسلامی گردیده و در کیفیت آموزشی تاثیر منفی گذاشته است.
۷- جذب ۲۰ هزار معلم قرآن و نیروی خدماتی خارج از قانون مدیریت خدمات کشوری و برنامه پنجم توسعه، بدون آگهی عمومی و امتحان هماهنگ که موجب شکایت فراوان شده است.
۸- بی‌انضباطی مالی در تصمیمات و بخشنامه‌های صادره که موجب کسری بودجه و پرداختی خارج از قانون و نارضایتی جامعه فرهنگیان را به وجود آورده است.
۹- اجرای تغییر بنیادین نظام آموزشی قبل از تصویب زیرنظام‌های آموزشی
۱۰- تغییر برخی از سازمانهای زیرمجموعه آموزش و پرورش بدون اجرای مراحل قانونی
۱۱- مدارس قرآنی در حال حاضر عملاً با چه کیفیت و کمیتی در سراسر کشور وجود دارند؟
۱۲- تشکیل مجتمع‌های آموزشی و تغییر ساختار مدارس که منشاء بسیاری ضعف‌ها در مدارس شد.
۱۳- اخذ هزینه تحصیلی اجباری از اولیا در مدارس جهت هوشمندسازی یا سایر امور که برخلاف اصل ۳۰ قانون اساسی است.
۱۴- توسعه فنی و حرفه‌ای بدون تمهید مقدمات و تهیه امکانات کارگاهی حداقلی که هیچگونه کیفیتی ندارد.
۱۵- اجرای ضعیف، شتابزده و بدون مطالعه دو عدم آماده‌سازی زیرساخت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
۱۶- اجرای پایه ششم ابتدایی بدون در نظر گرفتن عواملی چون نیروی انسانی مورد نیاز، فضای آموزشی، امکانات آموزشی، محتوای آموزشی (کتاب)



صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :


 Online